L-ER Cup

L-ER Cup kisataan Lounais-Espoon Ratsastajien järjestämien este- ja kouluratsastuksen harjoituskilpailujen yhteydessä.

Pisteitä voivat kerätä L-ER:n jäsenet, pisteet ovat ratsastajakohtaisia ja niitä voi kerätä kilpailemalla eri hevosilla.

Pisteitä jaetaan seuraavasti:

• Esteluokan arvostelu A.0.0 tai A.1.0 (clear round), korkeus 60 cm tai matalampi, kaikki ratsastajat joilla 0 vp: 1 pistettä
  • Esteluokan arvostelu A.0.0 tai A.1.0 (clear round), korkeus 65 cm tai korkeampi, kaikki ratsastajat joilla 0 vp: 2 pistettä
  • Muu arvostelu (este- ja kouluratsastus): luokan sijoittuneille ratsastajille käänteisen sijaluvun mukainen pistemäärä. Esim. jos luokassa on sijoittunut 4 ratsukkoa: 1. sija 4 pistettä, 2. sija 3 pistettä, jne.

Pisteitä voi saada ainoastaan hyväksytyistä tuloksista (koulukisoissa min. 50%) ja sijoituksista. Yksissä kilpailuissa ratsastaja voi saada pisteitä vain yhdestä suorituksesta, vaikka osallistuisikin useampaan luokkaan tai samaan luokkaan useammalla hevosella, jolloin ratsastaja saa sen suorituksen pisteet, jotka ovat korkeammat.

Pisteitä voi kerätä kaikissa L-ER:n kalenterivuoden aikana järjestämissä harjoituskilpailuissa, lopputuloksessa huomioidaan korkeintaan viidet kilpailut, joista ratsastaja on saanut eniten pisteitä. Tasatilanteessa Dacapo Thophy tulos ratkaisee. Jos kumpikaan ratsastaja ei osallistunut Dacapo Trophyyn, Minimestaruus tulos ratkaisee.

Vuoden lopussa yhteen laskettujen pisteiden perusteella palkitaan vuoden L-ER Cup mestari.

Seuran hallitus päättää vuosittain Cup:n järjestämisestä ja pidättää oikeuden sääntömuutoksiin.