KILPAILIJALLE

Toimihenkilövelvollisuus

Seura edellyttää jokaiselta sen omiin harjoituskilpailuhin osallistuvalta vähintään yhtä toimihenkilövuoroa seuran järjestämissä kisoissa vuoden aikana. Myös ei-kilpailevat ovat lämpimäisti tervetulleita osallistumaan kisojen järjestämiseen!

Toimihenkilönä toimiminen opettaa kilpailemisesta ja kilpailujen järjestämisestä. Kilpailuja ei myöskään ole mahdollista järjestää ilman ahkeria toimihenkilöitä monissa erilaisissa rooleissa.

Toimihenkilövuoroon ilmoittaudutaan toimihenkilölistaan, joka löytyy kilpailukutsun yhteydestä. Opettajat jakavat roolit.

Toimihenkilöitä tarvitaan mm. seuraaviin rooleihin:

• ratahenkilökunta
  • liputtaja
  • ajanottaja
  • sihteeri
  • lähetti
  • pisteiden lasku
  • buffa
  • verryttely
  • portti

Sääntöosaaminen

Kilpailusääntöjen tuntemus on aina kilpailuhin osallistuvan omalla vastuulla, mukaan lukien kilpailijat, hoitajat, toimihenkilöt, yleisö jne.

Seuran hallitus päättää vuosittain mahdollisesta vaatimuksesta suorittaa sääntökoe ennen kilpailuihin osallistumista. Sääntökokeesta ilmoitetaan vuosittain erikseen.

Sääntömateriaalia:

Seurajäsenyys

Seuran järjestämiin kilapiluihin osallistuvan tulee olla jonkin ratsastusseuran jäsen.