Tärkeä tiedotus kilpailemisesta kiinnostuneille

15.1.2015

SRL:n tiedote kilpailumuutokseen liittyen:

Uusi kilpailujärjestelmä
Kilpailujärjestelmämme uudistui vuoden alussa. Uudistuksen vaikutukset alkoivat näkyä konkreettisesti, kun Kipa uudessa asussaan ja uuden järjestelmän mukaisilla nimittäjillä otettiin käyttöön ennen joulua. Voit tutustua uuteen järjestelmään netissä ja kilpailusäännöissä. Kilpailusääntömuutokset on julkaistu netissä ennen joulua. Lajisäännöistä löytyvät kilpailujärjestelmän kuvaukset liitteinä olevina taulukkoina.

Koska Kipan laajempi uudistaminen häämöttää lähitulevaisuudessa, olemme tehneet tässä vaiheessa vain kilpailujärjestelmän uudistuksen myötä pakolliset muutokset ja käyttäneet samalla tilaisuuden hyväksi parantaaksemme kalenterin hakuominaisuuksia sekä tiedotusmahdollisuuksia. Hakua helpottaaksemme olemme lisänneet hakutietoihin kilpailujen kohderyhmät ja luokkien tasot. Tarkennettu haku alkaa toimia kuitenkin vasta, kun kilpailujen järjestäjät ovat ehtineet merkitsemään näitä tietoja kilpailuihinsa.
Olemme pyytäneet kilpailujen järjestäjiä tekemään merkinnät mahdollisimman pian, mutta kaikissa kisoissa merkintöjä ei vielä ole. Tämän vuoksi suosittelemme tässä vaiheessa valitsemaan lajin ja klikkaamaan sen jälkeen suoraan ”Hae kilpailu” nappia. Tarkennettu haku rajaa hakutulosta eli vähentää vastauksia, esim. jos klikkaa nuoret hevoset, saa vain ne kilpailut, joissa on luokkia nuorille hevosille. Jos haluat nähdä kaiken tai mahdollisimman paljon, klikkaa pelkästään Hae kilpailu. Päivämäärärajausta muuttamalla saa näkyviin haluamansa ajanjakson.

Kilpailujen tasomäärittely etenee siten, että kaikki tänä syksynä kansalliseen kalenteriin merkityt kilpailut on merkitty automaattisesti 3-tasolle, aluekilpailut 2-tasolle ja seurakilpailut 1-tasolle. Seuraavaksi tarkistamme järjestäjien ja komiteoiden näkemykset kilpailuiden tasoista. Tasoihin voi tulla tarkennuksia alkuvuoden aikana.
Päivitetyt Kipan käyttöohjeet löydät www.ratsastus.fi/materiaalisalkku/equipe_ja_kipa  Kilpailusäännöt on päivitetty materiaaleihin www.ratsastus.fi/kilpailusaannot Tietoa uudistuksesta: www.ratsastus.fi/uusikilpailujarjestelma

Jäsenmaksut ja kilpailuluvat kuntoon
Kaikilla ratsastajilla tulee olla jäsenmaksu sekä kilpailulupa maksettuna ennen kuin voivat osallistua kilpailuihin. Tällä haluamme varmistaa, että kaikilla on kilpailu-ja valmennustilanteet kattava vakuutus voimassa. Vuoden 2015 jäsenlaskut ovat saapuneet tammikuun alkupuolella. Mikäli et ole saanut laskuasi, ole yhteydessä oman seurasi jäsensihteeriin. Kilpailulupa vaaditaan kaikilta ratsastajilta aina 1-tasolta alkaen, mikäli kilpailuun ilmoittaudutaan Kipan kautta. 2-tasosta alkaen aina. Hoida kilpailulupasi ajoissa kuntoon. Vuoden 2014 luvalla saa kilpailla aina 15.2.2015 asti. Tuon päivämäärän jälkeen alkaviin kilpailuihin tulee olla vuoden 2015 lupa voimassa. Huom seuranvaihtajat! Jos ilmoittaudut kipaan vanhan seurasi kilpailuluvalla niin edustat vanhaa seuraa koko kauden. Eli tee seuramuutos ja hanki uusi kilpailulupa kaudelle 2015 uudelta seuralta ennen ensimmäistä ilmoittautumista. •  D-/B- ja A-luvat anotaan omalta seuralta. Saat jäsensihteeriltä laskun. Maksu päivittyy KIPAan n. 4 arkipäivässä ja sen jälkeen voit ilmoittautua kilpailuihin.

Kansainvälinen lupa: ratsastaja käy aktivoimassa luvan itse osoitteesta: https://lisenssi.sportti.fi/index.php?lid=16087 Tulosta kilpailulupalasku ja maksa se. Maksu päivittyy KIPAan n. 4 arkipäivässä ja sen jälkeen voit ilmoittautua kilpailuihin. o       Pohjoismaiden Mestaruuskilpailuihin riittää kotimaan A- tai B-lupa + FEI rekisteröinnit. o      KV-kilpailuun on myös mahdollista ottaa kertalupa KVC-lupa (yhteen nimettyyn kilpailuun), hinta 50 €. o Lue lisää FEI-rekisteriöinneistä: www.ratsastus.fi/kilpailut/kilpailuluvat/prime101.aspx

Lisätietoa luvista:
www.ratsastus.fi/kilpailut/kilpailuluvat