Puheenjohtajan terveiset 13.4.2021

13.4.2021

Viime vuosi on ollut monella tapaa täysin poikkeuksellinen ja erittäin kummallinen. Olemme kaikki joutuneet tavalla tai toisella totuttelemaan uudenlaiseen arkeen, luopumaan monista tutuista rutiineista sekä opettelemaan täysin uudenlaisia tapoja toimia ja selviytyä. Sosiaaliset piirit ovat kutistuneet, tapahtumat peruttu ja monet harrastuksetkin laitettu tauolle. Erityisesti tällaisina poikkeuksellisina aikoina yhteisöllisyyden merkitys kasvaa entisestään. Vaikka ihmisiä ei ehkä voi nähdä kasvotusten emmekä pääse yhdessä osallistumaan erilaisin rientoihin voimme silti pitää yhtä ja tuntea olevamme osa porukkaa. Nykymaailmassa on onneksi tarjolla monenlaisia vaihtoehtoja yhteydenpitoon ja yhdessäoloon myös virtuaalisesti. Saamme olla myös kiitollisia hevosista, sekä tästä upeasta harrastuksesta, jota olemme toistaiseksi pystyneet jatkamaan läpi tämän oudon ajan.

Suomen ratsastajainliitto on tänään palkinnut Lounais-Espoon ratsastajat vuoden digiseurana! Kolminkertainen Hurraa-huuto tälle! On upeaa miten yli 40-vuotias seura voi kehittyä, uudistua ja löytää uudenlaisia toimintatapoja. Meillä on upea porukka, joka on ideoinut ja tuottanut monenlaisia aktiviteetteja korvaamaan niitä yhteisiä tekemisiä mitä ei näissä olosuhteissa ole voitu toteuttaa kuten aiempina vuosina. Toivottavasti mahdollisimman moni jäsen on saanut iloa ja kenties oppinut jotain näistä virtuaalisista toteutuksista. Omasta puolestani haluan kiittää kaikkia aktiivisesti mukana olleita, sekä kannustaa myös uusia jäseniä tulemaan rohkeasti mukaan aktiiviseen seuratoimintaan! Muistetaan että seura on yhtä kuin sen jäsenet, ollaan siis toisillemme lempeitä, suvaitsevaisia ja kannustavia.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottaen!

Mette / Hallituksen puheenjohtaja